top of page
No tags yet.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

Vakantie in Frankrijk

Hoi !

In de zomervakantie ben ik 2 weken naar Frankrijk geweest en het was echt geweldig! We verbleven in het plaatsje Messanges, dat ligt links onderin Frankrijk bij de Atlantische Oceaan.

 

De reis

Op vrijdag 22 juli vertrokken we rond 6 uur 's ochtends van huis. Zoals elk jaar in de auto met onze tv'tjes, boeken, mobiele telefoons en alle andere spulletjes om ons mee te vermaken. Oh en natuurlijk met lekker veel eten heheh :p De reis zou in totaal ongeveer 14 uur duren. De eerste dag hebben we ongeveer 9 uur gereden om vervolgens in een hotel in Niort, een plaatsje in het midden van Frankrijk, te overnachten. Het was een klein, maar luxe hotel met een zwembad, sauna en jacuzzi ! Jessy en ik hebben van alles behalve de sauna gebruik gemaakt :) We zijn rond 10 uur gaan slapen en we werden ongeveer rond half 9 weer wakker. Na ons te hebben aangekleed gingen we naar het ontbijt. Het ontbijt bestond uit een heerlijk buffet met warme broodjes, ei, toast en nog veel meer! Rond half 10 vertrokken we weer met de auto.

Omdat we de eerste dag al 9 uur hadden gereden, moesten we de tweede nog nog maar 5 uur rijden. Ik vond de reis erg snel gaan en alles verliep ook goed.

Aangekomen op bestemming

We kwamen ongeveer rond 1 uur 's middags aan. We keken eigenlijk wel een beetje tegen het inchecken op, omdat dat meestal erg lang duurt. Maar het viel heel erg mee! Na ongeveer een half uurtje kregen we de sleutel en konden we onze stacaravan gaan zoeken. We kwamen langs allemaal mooie stacaravans met overkappingen en met een mooie zit plek. Ik rende de hoek om om onze mooie stacaravan te zien, maar wat ik zag viel echt heel erg tegen! Wij hadden geen stacaravan met een overkapping en een flonder, nee wij hadden een oude stacaravan met in plaats van een houten flonder, een raar zeiltje op de grond... Op de gordijnen en in de douche zat schimmel en er zat een rare bruine vlek in een van de bedden, ieks! Dit viel echt enorm tegen en we hebben er ook een klacht over ingediend.

De volgende dag waren we wel een beetje over de shock van de stacaravan heen gekomen. We gingen 's ochtends om half 11 met het pendel busje naar het strand. Hier keek ik heel erg naar uit, want ik vind stranden echt geweldig! Na maar 5 minuutjes rijden waren we aangekomen en ik keek mijn ogen uit, het was echt super mooi! Het water was helder blauw en de golven waren fantastisch :D Dit was de eerste strand dag en zeker ook niet de laatste.

De camping was erg kleinschalig wat achteraf misschien een beetje jammer was. Het zwembad was namelijk super klein en een rondje door de camping was ook zo gedaan. Wel waren er erg leuke dorpjes en plaatsjes rondom de camping. Zo zijn we naar le Vieux-Boucau, Biarritz en nog andere plaatsjes (waar ik de naam niet meer van weet) geweest.

Jessy en ik mochten een activiteit kiezen die we in de vakantie zouden doen. We konden kiezen uit onder anderen klimmen, kajakken, skaten en golfsurfen. Ik heb altijd al een keer willen surfen en Jessy wilde ook wel, dus daar kozen we voor. Mijn vader vond deze activiteit ook wel leuk, dus hij ging ook mee. Op de dag van het surfen was ik best wel een beetje zenuwachtig. Wat zal ik er van vinden? Is het moeilijk? We moesten een kwartier van te voren aanwezig zijn om een wetsuit en een surfplank te krijgen. Na dit kwartier moesten we een half uur (!) lopen naar de bestemming waar we gingen surfen. Je denkt misschien een half uur valt toch mee? Het valt helemaal niet mee! We moesten een half uur in een super heet wetsuit, met twee surfplanken door het zand lopen. Ik kan je zeggen, dat is mega zwaar!

Na een half uur lopen waren we op de bestemming. Omdat wij geen Frans spreken kregen we met een paar anderen een uitleg in het Engels. Eerst werd op het zand uitgelegd hoe je op je board moest liggen en hoe je moest peddelen. Na de uitleg mochten we de zee in om onze eerste waves op onze knieën te catchen. Na een aantal keer vallen lukte het steeds beter! Ik vond het toen al super leuk. Na een tijdje werden we terug geroepen en kregen we de volgende uitleg: op het board staan. Deze uitleg was kort, dus we mochten ook snel het water weer in. Na een paar keer vallen en op staan lukte het om te staan en als een echte surfer een wave te catchen ! Ik vond het echt geweldig en de tijd vloog voorbij. Omdat ik het zo leuk vond, wilde ik van mijn eigen geld nog een les boeken, maar dat kon niet meer, want alles zat vol :( Dit vond ik echt super jammer, maar volgend jaar ga ik zeker weer surfen en dan neem ik niet 1 maar minimaal 2 lessen!

In Frankrijk heb ik een super mooie Pennyboard gekocht, een sporttas van het surf merk Roxy en wat sieraden. Verder hebben we het typische Franse gerecht crêpes gegeten en zijn we erg vaak naar het strand geweest. Ondanks de slechte beschimmelde stacaravan was de vakantie echt geweldig !

De terugreis

Na 13 dagen moesten we toch echt weer terug naar Nederland. Dit keer reden we zonder overnachting, dus 14 uur achter elkaar. Hier keek ik wel een beetje tegen op, maar het viel echt reuze mee! We zijn ook langs Parijs gereden en ik heb het topje van de Eiffel Toren gezien! Haha. Eenmaal thuis gekomen rende ik naar Beau en ik heb hem super veel geknuffeld, want ja, twee weken zonder hem is toch wel moeilijk. Ik kwam er achter dat ik Frankrijk eigenlijk wel miste.. Ik wilde zo graag terug naar het mooie warme land met het fantastische strand! Maar toen ik eenmaal in mijn eigen warme bed (zonder rare bruine vlekken) lag, was ik ook wel weer blij om thuis te zijn.

Ik raad je de plek Messanges in Frankrijk echt aan! Het is een hele mooie plek met veel leuke dorpjes erom heen en een super mooi strand!

Bekijk hieronder nog wat foto's van mijn vakantie in Frankrijk.

  • Snapchat Social Icon
  • Instagram - Black Circle
bottom of page